17.8.15

Late summer evening

Vi sitter på bryggan vid sjön. Han och jag. Det åldrade träet är solvarmt. I vattnet skumpar mamma and med sina halvvuxna skyddslingar. Nyfikna. Solen har sakta börjat närmat sig horisonten.

 Livet blir tillsynes aldrig enklare än en vacker sommarkväll. Konstarten att baravara känns lätt. Att stanna upp självklart. Håller hårt i känslan vill inte tappa taget. För den känslan ska få följa med mig till kallare dagar. Det sista året har jag tänkt så mycket på livet, det svarta, det vita och allt däremellan . Time to live. Varje stund. så som jag vill. Tänker att vi alla borde bli bättre på det där. Leva som vi vill och gärna lite långsammare. 



Jag har fyllt datorn med bilder. Kameran har blivit min trogna vän och följeslagare. Bilderna min passion. Redigerar, vrider, vänder och drar i reglagen. Försöker fånga den perfekta blå tonen. Den som var men inte ville fångas av tekniken. Tränar på att skapa rum av tidlöshet. Skapandet måste ha det. 


Tidlöshet. 





We sit on the pier at the lake. He and I. The aged wood is sun-warmed. In the water flows mother duck with her half-grown protégés. Curious. The sun has slowly begun to come closer to the horizon. Life becomes seemingly never easier than a beautiful summer evening. The art of just being feels light. To stay up obviously. Keeps hard in the sense does not want to lose it. That feeling will go with me to the cooler days. The last year I thought so much about life, the black, the white and everything in between. Time to Live. Each moment. as I want. Thinking that we should all get better at that. Live as we like, and preferably a little slower. I filled your computer with pictures. The camera has been my faithful friend and companion. Images are my passion. Edit, rotate, flip and drag the sliders. Trying to capture the perfect blue tone. It was but did not want to be caught by technology. Practice to create rooms of timelessness. The creation must have it. 

Timelessness.



Sun-warmed hugs



Johanna

1 kommentar:

  1. Har du helt slutat blogga? Tittar in här varje dag och hoppas... :(

    Förresten, du som gillar fina grejer och märkesprylar precis som jag.
    Jag har gått med i en undersökningssite där varje undersökning ger poäng att handla märkesvaror för. Allt från Kay Boyesen till Le Creuset kan man plocka ut för poängen. Det är helt gratis och man kan få ihop till så jäkla mycket fint. Hittade länken här där det finns mer att läsa om det. Rekommenderar starkt! http://tinyurl.com/o622tyu

    SvaraRadera