22.1.14

DIY vårfint

Sakta men säkert så återvänder det efterlängtade ljuset. Trots minus grader har jag förhoppningen att våren kommer snart. För att skynda på processen köpte jag med lite snittblommor hem. Om det skulle vara praktiskt försvarbart skulle de få ligga i diskhon jämt. Snyggt!

Men det går ju inte. Så för att få lite fint på väggen letade jag fram ett par gamla glasflaskor och snöre. Flaskor brukar gå att fynda på loppis. Mina har jag hittat i skogen under massa mossa. Knyt snöret runt flaskhalsen.
Fyll på med vatten och stick ner snittblommorna. Se till att spiken du hänger upp allt på sitter fast i väggen (för det blir ganska tungt).  Enkelt och bra om man vill ha blommor i ett rum där man inte har några bra plana ytor.
Blommorna som blev över hamnade i små glasvaser på köksbordet.

2 kommentarer:

  1. Men åh så fint! Jag längtar verkligen efter lite grönt, nu när allt är så grått. Hittade en annan fin bukett med tulpaner och körsbärskvistarhttp://bit.ly/Mp9MZN i en urfin vas från Svenskt Tenn som heter Dagg tror jag :)

    SvaraRadera