13.10.13

Nu river vi

Äntligen är vi igång på riktigt. Igår hade vi stor hjälp av släkt och vänner som hackade och tog i så dammet yrde. 
Och när dammet väl la sig var allt täckt av ett fint gråbrunt puder. 
När vi lämnade huset såg det ut som en krigszon. Tegel, murbruk, puts och gamla tapeter allt täckt i damm. 
Jag som gjorde så lite jag kunde. (Orkar snart inte mer av den här vansinniga tröttheten och det eviga tjutet som håller mig vaken om nätterna..puh!). Höll mig framme för att kunna rädda de små fragmenten av tapeter. Som fanns under lager av andra. De är fantastiska. Den mörkgröna Art Deco tapeten får mitt hjärta att slå dubbla slag. 


Stort tack till alla er som var där! 

1 kommentar:

  1. Jag ser framför mej vad vi har framför oss uppe på övre våningen nån gång i framtiden! Dammigt värre, men kul att den biten är gjord nu!

    SvaraRadera