8.9.13

My Sunday

Blev inte alls som jag tänkt. Tanken var att jag just nu skulle jag vara i Paris. Kanske med ett glas vin på en uteservering. Eller uppkrupen i Annas säng med en kopp te i knät, bubblandes om ALLT. Feber bokstavligen golvade mig. Förhoppningsvis kommer det fler tillfällen. Med lite tur kanske det kan bli snart för jag saknar min bästis. 

Första dagen jag vaknar och känner att jag vill göra något. Så jag började med att grunda den här stolen. 

Gillar att den har små "tassar".

På eftermiddagen gick det inte att hejda rastlösheten. Kändes dumt att slösa med det fina vädret och stanna inne. Så jag åkte en sväng för att titta på när Emil jobbade. I en hage låg det ett sällskap med glada damer och solade. Såg förskräckligt skönt ut. 
Photo: Johanna Egemar

  
Was not at all like I imagined. The idea was that I am right now, I would be in Paris. Maybe with a glass of wine at an outdoor café. Or curled up in Anna's bed with a cup of tea in my lap, talked about EVERYTHING. Fever literally floored me. Hopefully there will be more occasions. With luck, maybe it could be soon because I miss my best friend.

First day I wake up and feel that I want to do something. So I started by priming this chair. Like its little "paws".In the afternoon, it was impossible to stem the unrest. Felt stupid to waste the good weather and stay inside.So I went for a ride to look at when Emil worked.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar