3.4.13

Detox

Den här vintern har kroppen känns lite vissen, kanske för att vinter varit så lång. I vilket fall så känner jag att jag behöver råda bot på det. Så jag har bestämt mig för att från och med nu och 12 veckor framåt, ska jag äta sådant som min hjärna vet att min kropp mår bra av. Grönsaker, rotfrukter, frukt, bönor, nötter och frön. Önskan är att få en glad mage, att bli piggare och bryta med alla dåliga vanor som jag skaffat mig. Så dag tre börjar jag ett glas vatten med citron och ingefära och en stor skål hallon med rostade nötter.    
Photo: Johanna Egemar


This winter, the body feels a little wilted, perhaps because the winter has been so long. In any case, I feel that I need to remedy that. So I've decided that from now and 12 weeks ahead, I'll eat things that my brain knows that my body feel good. Vegetables, roots, fruits, beans, nuts and seeds. The desire is to have a happy stomach, become more alert and break all the bad habits that I have acquired. So day three, I start a glass of water with lemon and ginger and a big bowl raspberries with toasted nuts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar