20.1.13

Formex våren 2013 del 1

Jag har dessutom hunnit med en tur till Formex i helgen. Jag har tidigare nämnt här på bloggen att jag ogärna vill tala om trender inom inredning. På grund av bl.a. miljöpåverkan. Jag skulle vilja ta tillbaka det. För att i årets Trend Zone utställning Fresh House visades flera exempel på återbruk från stadsmissionens projekt REMAKE. Det pushades också för tendensen att vi odlar allt mer grönsaker och blommor själv. Bättre för miljön och bättre för oss då maten får möjlighet att växa långsammare och innehåller mer smak, vitaminer och mineraler. 
Bra kvalitets verktyg är en investering, tummen upp för de här snyggingarna.
 Jag har alltid varit svag för mint i alla dess toner.
Fina kulörer som passar bra att förnya gamla möbler med.  

Den bantade entrétorgs utställningen gjorde mig glad med sina fina skyltar.. 
..stark färger och vackra blommor.
Photo: Johanna Egemar




I have also had time for a trip to the Formex this weekend. I have previously mentioned on this blog that I am reluctant to talk about trends in interior design. Because of such environmental impact. I would take it back. For this year's Trend Zone exhibition Fresh House was shown several examples of recycling from stadsmissionens projects remake. The push was also the tendency that we grow more vegetables and flowers ourself. Better for the environment and better for us as the food will be able to grow slower and contains more flavor, vitamins and minerals.  

1 kommentar:

  1. Härliga färgkulörer!! Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera