9.12.12

Selective shopping

Det är uppenbart för mig att jag är mer och mer selektiv när jag handlar. Det går ju inte att shoppa bara för shoppandes skull det måste finnas en tanke bakom. Och så har mina krav på kvalitet ökat markant. Så när det gäller kläder har jag en lätt kris. Vill att de ska vara personliga och ha karaktär. Men när man letar efter kläder med kvalitet blir de lätt tråkiga eller så får materialinnehållet mig att ifrågasätta om plagget bara är design och ingen kvalitet. Så det blev ett plagg från en av budget kedjorna ändå. Är det någon som känner igen sig? Tips på märken? 
Jag köpte lite inredning och pyssel med hem också, med betoning på lite. Saker som jag tänkt köpa en längre tid. Inspirerade påsar fick jag dessutom, en viktig detalj i mina ögon.
Vad som fick följa med hem får ni se när ljuset tillåter mig att ta fina bilder.
 Snygga nitar till jul!

It is clear to me that I am more and more selective when I shop. It's impossible to shop just for buying's sake there must be a purpose behind. And so my standards for quality has increased significantly. So when it comes to clothes, I have a slight crisis. Want them to be personable and have character. But when looking for clothes with quality, they are slightly dull or so, materials, content me question if the garment just design and no quality. So I bought a piece of clothing from one of the budget chains anyway. Does anyone recognize themselves?

4 kommentarer:

  1. Var också i Göteborg för några veckor sedan. Åkte också därifrån med påsar från Zara och Artelleriet! :)
    Mys!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. jag har just packat upp påsar just från artilleriet och rum för papper. Ljuvligt : ) Mina påsar var dock ganska tunga men man får passa på....

    SvaraRadera
  3. Har dåligt med tips på området tyvärr. Jag skulle gärna handla en massa på COS, för materialens skull. Är väldigt trött på billiga akryltröjor...
    Mysigt med shoppinghelg i Gbg.

    SvaraRadera
  4. Hejsan och vilken mysig blogg du har :)
    Känner igen mig, tänker samma sak, men har inte hittat några favoritmärken än så jag håller mest till på second hand än så länge. Men om jag hittar så berättar jag :)

    SvaraRadera