1.12.12

Mina Favoriter

Man glömmer lätt bort att uppskatta de saker som man redan har och trånar efter nytt. Så här är några saker som jag har och uppskattar lite extra just nu. 
 Den här raringen som luktar så gott, marknadsfördes som röd. Så jag fick för mig att en röd hyacint skulle ha samma färg som en röd julstjärna, så fel man kan ha.  
 Mitt tunga halsband i silver som passar till det mest och används flitigt just nu, kommer från (Gina tricot)
 Min temugg från Lotta Agaton Shop och så kan jag inte få nog av tryckta botaniska illustrationer. De är så inspirerande och vackra. 
Värmande mässingsljusstakar och vackra snörren till julklapparna.  
Gamla böcker, udda loppis fyndade fat listan av favoritsaker kan göras lång. Men högst upp ligger ändå ull vantarna som farmor stickat. Snart ett år sedan hon gick bort och vad jag saknar henne mycket ibland. Hennes idéer, leende och berättelser från kriget. Och vad jag önskar att hon hade lärt mig mer om sömnad. 


2 kommentarer:

  1. Åh, vad jätteroligt att du hittade mig så jag hittade din blogg också. Så mycket fint har du här!
    Jag har också ett par kära mönsterstickade vantar som jag bloggade om förra vintern!

    Fin helg till dig :)
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt Johanna! Och tummen upp för arrangemanget med hyacinten:-)

    SvaraRadera